כלים לפיתוח ויזמות עסקית
- שיתוף פעולה עם הסובבים – ליזם יתכן כי יש רעיון נפלא, אך ללא הוצאתו אל הפועל מחוץ לרעיון וללא שיתוף פעולה עם שותפים עסקיים, בהחלט לא יביא לפריצת הדרך המיוחלת. יש צורך בשיתוף פעולה כדי להוציא את הרעיונות לאור. סיעור מוחין עם שותפים עסקיים יביאו לתוצאות טובות יותר.
- להאמין ברעיון העסקי - ביטחון עצמי הוא המפתח לכל הצלחה, אי ההצלחה הוא הפחד. על היזם להיות מקצועי ומוכן להקים את הפעילות, ידע והכנה מקצועית יובילו להצלחה ואמונה בפעילות. לא לפחד לחלום בגדול ולהיפטר מהמחשבות השליליות ומדימוי עצמי נמוך יש להתרכז בהישגים.
- מיקוד הפעילות העסקית - חברה קטנה עם משאבים מוגבלים יכולה להצליח בגדול אם החברה הקטנה תתמקד ותתמקצע במה שהיא עושה הכי טוב. בדרך זו גם תמנע החברה מהתנגשות חזיתית עם מתחרים גדולים ותהפוך למומחית בתחומה.
- לחשוב בגדול - לעסק קטן יש לא מעט יתרונות על פני חברות גדולות, בניהם גמישות, יכולת להגיב במהירות והיכולת לספק שירות אישי יותר. נצלו באופן מרבי את היתרונות האלו ותוכלו להתחרות גם עם המתחרים הגדולים יותר בשוק.
- בידול המוצרים - מציאת היתרונות של המוצר או השירות של הפעילות על פני האחרים. כגון: המחיר, האיכות, או השירות. יש להתמקד במקומות בהם יש פער בין צרכי הלקוחות לסיפוקם על ידי המוצרים והשירותים הקיימים בשוק. יש להבליט את המאפיינים והפתרונות הייחודיים שהפעילות מציעה ללקוחות ושיענו על צרכים אלו.
- שיפור תמידי של הפעילות - קיים צורך בשיפור מתמיד בפעילות העסקית ולהתאים אותה לחוג הלקוחות שמתגבש אל מול הפעילות. יש להגיב לשינויים במהרה אחרת המתחרים יתעלו על הפעילות העסקית וכן הפעילות תהפוך למיושנת ולא מצליחה. הדרך להצליח הינה הצורך והיזמות המתמדת להשתפר אל מול המתחרים ורכישת אהדת הלקוחות הפוטנציאליים.
- הפעל את הפעילות כאשר היא מוכנה - החל מהקמת הפעילות החדשה, יש להפגין רושם ראשוני טוב ללקוח. הכולל מראה טוב של החנות או אתר האינטרנט, צוות אדיב, קול נעים מעבר לטלפון וכו'. רושם ראשוני ישפיע על הלקוחות הפוטנציאליים לעוד הרבה זמן. חשוב ביותר כי תמיד אתם מייצגים את העסק שלכם. על כן היו תמיד ייצוגיים, מקצועיים ובעלי ידע בתחומכם. התייחסו אל כל מי שאתם נפגשים עימו כאל או לקוח פוטנציאלי או ממליץ ללקוח פוטנציאלי אחר, מפני שהוא התרשם מהאישיות שלכם או מהידע והכישורים שלכם בסיפוק מוצר או שירות מסויימים.